Dance Images is een niet gesubsidieerde dansschool met een sterke focus op klassiek ballet.
Ze werd in 1993 door Lieve Willems opgericht in Zoutleeuw en verhuisde in 1998 naar een professionele balletzaal in Herk-de-Stad.
Elise Francen en Fien Lux, beide leerlingen van Lieve, behaalden in 2015 en 2016 hun kwalificatie als RAD-danspedagoge. Fien staat mee aan de leiding in Herk-de-Stad en Elise opende in 2021 een tweede locatie in Hoeleden.
Onze PASSIE is streven naar:
Exellence
Dance Images hecht ontzettend veel belang aan kwaliteitsonderwijs. De docenten Lieve, Elise en Fien hebben een degelijke dans- en pedagogische opleiding genoten en blijven zichzelf levenslang bijscholen. Hierdoor worden alle leerlingen op een professionele manier begeleid om binnen hun mogelijkheden ook het beste uit zichzelf te halen.
Alle lessen hebben achterliggende doelstellingen gebaseerd op het Engelse leerplan en de examencriteria van The Royal Academy of Dance (RAD). Dit is onze manier om tot een exellent resultaat te komen en te schitteren in en te genieten van examens, voorstellingen, demonstraties, outdoor events, dansstages en diverse andere projecten.
Joy of Dance
Veel van onze jongens en meisjes starten op 2,5 jarige leeftijd hun ontdekkingstocht in de zeer veilige en gestructureerde dansomgeving van Creatieve Dans. Voor hen creëren we speelse en muzikale danslandschappen die de fantasiewereld en creativiteit van het jonge kind prikkelen. De Creatieve Dans groepen vormen een ideale basis van waaruit de leerlingen verschillende graden, leeftijdsgroepen en niveaus doorlopen. Onderweg maken ze keuzes en blijven er doorstromingsmogelijkheden tot ze volwassen zijn. Ook nadien kunnen oud-leerlingen en zelfs nieuwe beginnende volwassenen van alle leeftijden via een gevarieerd dansaanbod plezier beleven via dans.
Holistic & Pure
De manier waarop we dans aanleren, oefenen, beleven en interpreteren gebeurt van jong tot oud volgens onze unieke lesmethode waarin Body, Mind en Soul” evenwaardig gestimuleerd worden. Deze BODY-MIND-SOUL wordt in alle lessen vertaald via het DO-FEEL-THINK- principe. Het is een holistische aanpak die er voor zorgt dat een dansles veel meer is dan enkel een training in danstechniek. Onze leerlingen worden zowel op fysiek, cognitief, emotioneel als sociaal vlak gestimuleerd om te blijven groeien. In al onze lessen vormen natuurlijke bewegingen de basis voor een zuivere danstechniek.
Flow & Grow
Hoewel we via RAD examens en/of projectevaluatie toetsen waar je staat in je zoektocht om de doelstellingen te bereiken en de verschillende aspecten van dans te beheersen, hechten we meer belang aan het proces. Wat we onderweg ervaren en beleven, hoe we groeien en openbloeien, is belangrijker dan een momentopname op een examendag of voorstelling. We focussen dus liever op de weg die we afleggen (proces) dan op het korte termijn resultaat (product).
We doen dit omdat:
- We het belangrijk vinden om een tegengewicht te bieden aan een continu veranderende en oppervlakkige maatschappij.
- De coronacrisis duidelijk gemaakt heeft dat je mentaal en fysieke goed voelen, voor velen een uitdaging is in deze hectische en vaak chaotische wereld.
- Wij overtuigd zijn dat dansbeleving in de brede zin van het woord hier een antwoord op kan bieden. Op elk niveau en elke leeftijd besteden we aandacht aan het ontwikkelen van zelfvertrouwen en zelfzorg, het prikkelen en stimuleren van de geest en het leren omgaan met moeilijkheden die we onderweg tegenkomen.
Wij zullen daarom steeds:
- Dans als kunstvorm promoten.
- Werken volgens onze unieke lesmethode.
- Elke les (van jong tot oud, van beginner tot advanced) professioneel voorbereiden en geven
- In de balletzaal een rustige en liefdevolle atmosfeer creëren via structuur en discipline.
- Kwalitatief hoogstaand werk afleveren.
- Enkel samenwerken met professionele mensen en organisaties.
- Open en eerlijk communiceren.
- Focussen op het essentiële en eenvoud kiezen boven complexiteit en overdaad.
- Iedereen welkom heten ongeacht leeftijd, ervaring, geslacht of ras.
Daarom verwachten we dat de ouders en de leerlingen:
- Bewust kiezen voor de visie van Dance Images.
- Achter onze ‘procesgestuurde’ lessen staan, waarin ‘de ontdekkingstocht met z’n ups & downs” even belangrijk is als het beoogde resultaat.
- Waarderen dat we ons niet beperken tot het aanleren van een syllabus of dansjes voor een voorstelling, maar dat we ook leren dat inspanning, veerkracht en doorzettingsvermogen belangrijke hulpmiddelen zijn in het bereiken van je doelen en het je op weg helpen naar een fijn leven.
- Zich van hun kant engageren om vol te houden en niet bij de eerste moeilijkheden op te geven